زهرا فرود: سعید پروینی از تهیهکنندگان جوان و موفق عرصه سینما و تلویزیون است که علاوه بر کلبهای در مه، تهیه کنندگی مجموعههایی، چون حوالیپاییز، باز گشت و گشت پلیس را نیز بر عهده داشته و همچنین برنامه سینمایی هفت با اجرای بهروز افخمی، فوتبالیسم و برنامه صبحگاهی سلام صبح بخیر شبکه سه از دیگر آثاری هستند که پروینی به عنوان تهیهکننده در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده او میگوید تولید کنندگان آثار نمایشی ساخت اثر را به یک فضا و شهر محدود نکنند، چون از آنجا که ما برای تهران فیلم نمیسازیم و برای مردم ایران اثر نمایشی تولید میکنیم علیرغم همه چالشهایی که ساخت آثار در فضاهای خارج از آپارتمانی و تهران به دنبال دارد فعالیتهای خود را در عرصه ساخت آثار نمایشی به شهرهای مختلف بسط دهیم تا نقش موثری در معرفی و شناساندن فرهنگهای مختلف اقوام سرزمینمان داشته باشیم.

سعید پروینی به خبرنگار دیباچه گفت:با توجه به اینکه ساخت آثار تاریخی با سختیها و چالشهای مختص به خود همراه، اما پرداختن به برخی دههها از جمله دهه ۳۰ و ۴۰ به مراتب آسانتر به نظر میرسد چرا که قطعاً مخاطبان بسیاری هستند که به لحاظ تصویر، موقعیت و فضا آشنایی چندانی با آن دوران ندارند بنابراین دست سازندگان آن آثار در جهت آکسسوار و چیدمان صحنه بازتر است، در صورتی که به تصویر کشیدن موضوعات مرتبط با دهههای ۵۰، ۶۰ و ۷۰ که مخاطب نسبت به آن آشناست سختتر خواهد بود و همین موضوع سبب میشود در ساخت یک اثر تاریخی که ماجرای آن با دهه ۵۰ تا ۷۰ قرابت زمانی دارد به لحاظ تصاویر سکانسها، دیالوگها، نوع لحن و پوشش و لباسهای نقشآفرینان دقت نظر بیشتری صورت گیرد و توأم با چالشهای تولید آثار تاریخی در ساخت کلبهای در مه که کرونا نیز مزید این چالشها شد به عشق مردم پایدار ماندیم و با وجود اینکه بازیگران به دلیل گریم نمیتوانستند از ماسک استفاده کنند سعی کردیم با اعمال تمام پروتکلهای بهداشتی این اثر را به اتمام برسانیم.
اوافزود: بیشتر پروژههای تلویزیون به ویژه کارهای تاریخی درگیر چالشهای مالی هستند چرا که هزینه ساخت این آثار در مقایسه با تولیدات معاصر چند برابر است و کلبهای در مه نیز به دلیل برخورداری از مباحث تاریخی در زمره آثار پرهزینه محسوب شد که قطعاً همکاری صادقانه عوامل در راستای جلو بردن کار تولید، زمینه موفقیت این اثر را در به سرانجام رسیدن ایجاد کرده است به گونهای که عوامل از جمله بازیگران آن چندان درگیر دریافتهای مالی تعیین شده نبودند و امیدواریم بتوانیم به زودی پرداختیهای همه عوامل را تسویه کنیم.
پروینی ادامه داد: پروژه کلبهای در مه هم اکنون طلب سنگینی از تلویزیون دارد تا بتواند با تمامی عوامل خود که با همه توان در این شرایط کرونایی در جهت تولید این اثر تلاش کردند تسویه کند، به هر حال وقتی به کار تولید در این شرایط کمبود بودجه و شیوع روزافزون کرونا قدم میگذاری نمیتوانی حتی با وجود مشکلات مالی این قطار در حرکت را متوقف کنی، چون راه اندازی مجدد و جمع کردن پروژه روندی است که به نوبه خود هزینه بسیاری را متوجه سازندگان آثار میکند و از طرفی هم فیلمنامه خوب میتواند بستری را ایجاد کند که با وجود همه کم و کاستی هاقدم به مسیر تولید بگذاریم و در به سرانجام رساندن آن تلاش کنیم و فیلمنامه کلبهای در مه که نگارش آن حدود دو سال به طول انجامید از آن دست متونی این بود که به دلیل علاقه به آن ریسک تولیدش را پذیرفتیم و با توجه به استقبالی که از سوی مخاطب درباره این مجموعه صورت گرفت خوشحال و خرسندیم که توانسته ایم موفق عمل کنیم.

تهیه کننده مجموعه کلبهای درمه بابیان اینکه چند سالی است که آثارنمایشی به جهت تسریع درروند آماده سازی وپخش درگیر فضاهای آپارتمانی شده اند گفت: کارهای خارج از تهران و به دور از فضای آپارتمانی با برخورداری از پروداکشنهای سنگین اگرچه برای مخاطب به لحاظ به تصویرکشیدن فضاهای جدید و بکر جذابتر است، اما چالشهای متعددی را همراه دارد ازاین رودر ساخت این سبکها باید با احتیاط و به نوعی دست به عصا پیش رفت، چون در آثاری که در خارج از تهران و شهرستانها ساخته میشوند معمولاً قومیتی دخیل هستند که کوچکترین اهمال در به تصویر کشیدن فرهنگ و زادگاهشان پروژه و عوامل را درگیر نقدهایی از اهالی همان منطقه خواهد کرد بنابراین درساخت آثار خارج از تهران و فضاهای غیر آپارتمانی باید به گونهای عمل کرد که قومیتی دچار برخی سوءتفاهمات نشود و در ساخت کلبهای در مه سعی کردیم با کمک گرفتن از کارگردان و دقت نظر بازیگران اثری تولید کنیم که مورد نقد اهالی گیلکی قرار نگیریم که موفق هم بودیم.
پروینی با بیان اینکه ما برای تهران اثر نمیسازیم بلکه برای همه مردم ایران به تولید آثار نمایشی میپردازیم تصریح کرد: سازندگان آثار باید به نوبه خود تلاش کنند تا برای تولید اثر از فضاهای مختلف بهره گیرند و کار خود را محدود به یک فضا و شهر نکنند چرا که ایران از ظرفیتهای فرهنگی، بومی و قومی بسیاری برخوردار است که نه تنها میتوان از آنها در راستای تولید آثار ارزشی و فاخر بهره برد بلکه با به تصویر کشیدن این سنن بومی و محلی میتوان گامی موثر در جهت معرفی و شناساندن هر چه بیشتر فرهنگهای اقوام سرزمینمان برداریم.
او که به عنوان جانشین تهیهکننده در مجموعههای وضعیت سفید، رستگاران، مادرانه و. نیز فعالیت داشته افزود: با توجه به فضای نوستالژی سریال کلبهای درمه و قصه آن که مربوط به دهههای ۵۰ و ۶۰ بود پیشبینی کرده بودیم، روایت قصه آن مخاطب را درگیر وبا خود همراه خواهد کرد از طرفی هم گنجاندن روابط خان و خان بازی و ارباب و رعیتی در کنار اتفاقات روستا و به تصویر کشیدن برخی تصاویر چشم نواز از جنگل و طبیعت در روستا از مواردی بود که زمینه دنبال کردن مجموعه از سوی مخاطب را ایجاد کرد و تنها استرس عوامل در ساخت این مجموعه نارضایتی اقوام گیلکی و به وجود آمدن هجمههایی از سوی این قوم بود که خوشبختانه با رعایت تمام نکات لازم نه تنها این اتفاق صورت نگرفت بلکه اثر مورد استقبال هم واقع شد.
"پروینی "که در فیلمهای سینمایی "سر به مهر" و "زندگی خصوصی آقا وخانم میم "به عنوان جانشین تولید همکاری داشته گفت: با توجه به اضافه و کم شدن برخی سکانسهای کلبهای در مهر و بازنویسی دوباره فیلمنامه، این مجموعه پتانسیل ادامه در فصل دوم را نیز دارد و هم اکنون قصه آن برای فصل دوم موجود است و طراحیهای لازم نیز صورت گرفته که اگر با بسیج صدا و سیما و شبکه سه که سفارش دهنده این کار بودند به تفاهم برسیم و شرایط برای ادامه ساخت مساعد باشد پس از بازنویسی فیلمنامه سری جدید، فصل دوم کلبهای در مه مقابل دوربین خواهد رفت.
این تهیه کننده بیان کرد: فصل اول کلبهای در مه سکانسهای مرتبط با زمان حال داشت و همچنین مخاطب را با دهه شصت، جنگ تحمیلی و اتفاقات مختلفی روبرو میکرد که به دلیل برخی اصلاحاتی که به جهت زود رسیدن به آنتن روی فیلمنامه آن اعمال شد و نیز مبحث کمبود بودجه و کرونا مجبور شدیم بخشی از قصه را حذف کنیم واگر قرار شد فصل دوم ساخته شود سعی میکنیم با اندکی تغییر در روایت داستان آنها را در دل قصه بگنجانیم.
وی در پایان با بیان اینکه تولید مجموعه کلبهای در مه با تلاش و همکاری بیش از ۱۰۰ نفر به تولید رسید گفت: اگرچه ساخت فصل دوم این مجموعه به لحاظ هماهنگی بازیگران فصل اول، با برخی مسائل و دشواریها روبرو خواهد بود، اما با توجه به مورد استقبال قرار گرفتن این کار از سوی مخاطب تمام این سختیها را به جان خواهیم خرید البته، چون برخی شخصیتها بر اساس پیشروی داستان از فصل اول حذف شدن قطعاً در فصل دوم از بازی و تجارب هنرمندان جدیدی بهره خواهیم برد.
گفتنی است سعید پروینی از حمایتهای بسیج صدا و سیما و شبکه سه که سفارش دهنده کلبهای درمه بودند قدردانی نمود.